Sunday, June 28, 2009

Bakal Romeo

Hot! Hot! Ini cerita hot! I dah jatuh cinta. Tapi malangnya, Romeo tu dah ada tunangan. Kalau solo, boleh la I ngorat dia, betul tak? Ni Romeo tu hak orang, takpe lah. Lupakan je dia. Banyak lagi Romeo di luar sana. Sabar je lah Juliet. T__T Mari, jom kita bayangkan...


*****************************************************


Juliet merupakan gadis tercantik di kampungnya. Bukan sahaja cantik, tetapi pandai serta sopan santun. Juliet sering menjadi bualan mulut-mulut orang di Kampung Pinggan Terbang itu. Malahan, ramai romeo-romeo teringin untuk memiliki Juliet.

Tetapi hati Juliet telah terpaut pada Romeo. Siapa yang tidak kenal Romeo? Semua orang mengenali Romeo. Tetapi dalam banyak-banyak gadis di kampungnya, gadis kampung jirannya juga dapat menambat hatinya iaitu Juliet. Pada mulanya, Juliet tidak menyukai Romeo. Tetapi hinggalah pada suatu hari Romeo menyelamatkan Juliet daripada di patuk ular. Romeo dengan gagahnya telah berjaya membunuh ular itu dan berjaya memiliki hati Juliet.

Semua orang tidak menyukai Juliet yang asyik ke hulu dan ke hilir dengan Romeo. Mereka cemburu agaknya. Pada suatu malam, ibu Juliet telah menasihatinya.



"Juli, cukup-cukup la tu Juli. Mak dah tak larat nak dengar kata-kata kesat dari mulut orang kampung kita ni."

"Kenapa pulak mak?"

"Kamu jangan lah kawan lagi dengan Romeo."

"But why? why?? Mak cakap mak, kenapa Juli tak boleh kawan dengan Romeo? Juli sayang dia, mak."

"Juli, dengar cakap mak sayang, tinggalkan dia.."

"Mak kejam.."



Lantas Juliet melarikan diri ke tepi sungai bagi mengubati hatinya yang lara. Kemudian, Romeo tiba-tiba datang. Juliet mendengar bunyi derapan kaki dan dapat menganggak itu adalah Romeo kerana mereka telah berjanji untuk berjumpa pada malam itu.

"Romi, mak Juli dah tak bagi kita kawan.. Juli sedih.."



Romeo hanya mendiamkan diri sambil memandang ke arah Juliet dengan pandangan yang kasihan. Beliau tidak cakap apa-apa.

"Romi, kenapa diam? Romi pun dah tak nak kawan dengan Juli?"



Romeo masih lagi diam tanpa memberikan apa-apa respon terhadap kata-kata Juliet. juliet mula berang dengan sikap Romeo.

"Cakap Romi! Cakap! Romi dah tak nak kawan lagi ke dengan Juli?? Romi dah tak sayangkan Juli????"



Dengan pantas Romeo menjawab;

"Miawwww.."







10 bebelan:

Firol said...

nasib miawww..kalu mauuuuuu

✖₪ F A R H A N I ₪✖ said...

hahha. kucen menggatalll!!!

ade ati mau sama manusie.

sHaH said...

Wah!!
blog baru rupernyer..
wakakaka..

ღ Juliet ღ said...

firol:

haha. ape mauuuu tu?

ღ Juliet ღ said...

farhani:

huhu kucen tu memang miang.

ღ Juliet ღ said...

shah:

ahh dearie, blog baru =)

Kojack de Alloohaa said...

laaa..sewel rpany si juliet ni..ape ke he nye berckap ngn kucing..ptut la org kmpg kutuk...wakakakah..!

ღ Juliet ღ said...

kojack:

hhahaha. juliet tu xbtul sikit. kapel dengan kucen.

cookie devine said...

Haruskah Juliet kn cari real Romeo?hehehehehe

ღ Juliet ღ said...

cookie:

huhu. bukan harus lagi dah. memang WAJIB. =)